Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Brandurile vorbesc pe limba Facebook

Facebook nu mai este de mult un moft pentru companiile care se respectă, ci o necesitate. De la industria auto la site-urile de matrimonial...

Pagina Pepsi România, unul dintre cele mai vizibile branduri din Social Media
Facebook nu mai este de mult un moft pentru companiile care se respectă, ci o necesitate.
De la industria auto la site-urile de matrimoniale, cu toţii au înţeles ca Facebook nu mai este de mult doar o reţea de socializare, ci un canal important al strategiei de marke­ting. „Clienţii văd în Facebook un instrument care lucrează pentru brandul şi pentru businessul lor.  Este un canal atractiv pentru branduri deoarece  oferă atât o segmentare demografică a audienţei, cât şi una psihografică, comportamentală", spune Loredana Popasav, CEO şi fondator al companie de marketing digital Purple Cat. „Facebook te ajută să interacţionezi cu audienţa fără intermediari şi îţi oferă conectivitate, interactivitate, accesibilitate, vânzare şi comunitate", mai adaugă aceasta.
Inna este brandul românesc cu cei mai mulţi fani - aproape 6 milioane - şi este urmată de alţi trei artişti. Kiss FM este cel mai faimos reprezentant media pe reţeaua de socializare, în timp ce Lidl România este cel mai popular magazin.

Cum faci „reţeaua" să vândă 

Oamenii de marketing ştiu că pentru a avea succes în era internetului trebuie să ţină cont de consumator şi de dorinţele lui. „O comunicare eficientă pe Facebook poate însemna profit dacă brandul ascultă consumatorii şi conversaţia lor din online oferă răspunsuri şi îşi ghidează strategia după insighturile descoperite despre consumator", mai spune şefa Purple Cat, subliniind că beneficiile se văd pe termen lung.

Reţeaua socială nu garantează succesul

Desigur, Facebook nu garantează succesul unui brand. O privire asupra clasamentelor arată că, de obicei, topurile de pe reţeaua socială coincid cu ierarhia impusă de cifra de afaceri a brandurilor pe piaţă. Cu alte cuvinte, dacă un produs este prost, nu va câştiga de pe urma Facebook, oricât de pricepută ar fi agenţia care-i administrează comunicarea.

Numărul de fani arată audienţa unui brand pe Facebook, dar nu e suficient să ai sute de mii de like-uri ca să ai o comunicare eficientă. „Partea socială a acestui canal, adică rata de interacţiune a audienţei cu brandul, reprezintă cel mai important beneficiu al Facebook sau a oricărui alt canal de Social Media. Dacă ai doar audienţă mare, dar nu şi interacţiune, este similar cu a da reclame la televizor", explică Loredana Popasav.


Niciun comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.