Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Primarul Robu pune iar tunurile pe RATT: Timişoara nu-şi permite tramvaie de trei milioane de euro bucata

(1/1) Primarul Robu pune iar tunurile pe RATT: Timişoara nu-şi permite tramvaie de trei milioane de euro bucata Pentru a doua oară în decurs...


  • Primarul Robu pune iar tunurile pe RATT: Timişoara nu-şi permite tramvaie de trei milioane de euro bucata
    (1/1)
    Primarul Robu pune iar tunurile pe RATT: Timişoara nu-şi permite tramvaie de trei milioane de euro bucata
  • Pentru a doua oară în decurs de câteva săptămâni, primarul Nicolae Robu a menţionat astăzi Regia Autonomă de Transport Timişoara drept una dintre nemulţumirile sale.


    Deocamdată, la regie se desfăşoară un audit general, menit să evidenţieze cauzele pentru care aceasta s-a transformat într-o gaură neagră, cu un deficit financiar uriaş.

    Pe lângă neregulile constatate din postura de simplu cetăţean al oraşului, cum ar fi spaţiile pline de bălării de lângă liniile de tramvai, starea mizerabilă a mijloacelor de transport, graficele de circulaţie, cireaşa de pe tort o constituie achiziţionarea de tramvaie cu trei milioane de euro bucata, pe care nici Parisul sau Viena nu şi le-ar putea permite.

    Spre deosebire de vechea administraţie, care îl considera pe Ioan Goia drept cel mai bun manager pe care l-a avut vreodată RATT, actualul primar al Timişoarei crede că la regie este vorba despre management defectuos: "Nu cred că achiziţionarea unor tramvaie cu trei milioane de euro bucata este singurul mod de îmbunătăţire a transportului public. Există tramvaie cu aer condiţionat, silenţioase, la un preţ de sub un milion de euro bucata. Nu este o prioritate pentru Timişoara să cumpărăm tramvaie scumpe. RATT este o regie la care am în plan să intervin radical, iar pentru aceasta am nevoie de un audit. Intervenţia se va face respectând legea".

    Primarul a infirmat supoziţia potrivit căreia ar urmări să schimbe conducerea RATT pentru a-i oferi postul fostului director-adjunct liberal Ionuţ Nasleu: "Intervenţia nu se face pentru a-i oferi postul lui x sau y".

    "Dosarul" RATT este unul destul de gros, pe tema acestei regii fiind lansate, de-a lungul anilor, destul de multe acuzaţii. La ora actuală, directorul regiei ar putea fi trimis în judecată pentru că o declaraţie pe proprie răspundere, neconformă cu realitatea, pe care a depus-o la dosarul său de concurs pentru funcţia de director. De asemenea, o parte dintre angajaţii concediaţi abuziv şi-au recâştigat drepturile în instanţă, astfel că regia este bună de plată. Dar, după cât se pare, acesta ar fi doar vârful aisbergului.

    Primarul Nicolae Robu nu a intrat în detalii legate de viitorul regiei, dar a menţionat, din nou, posibilitatea ca aceasta să aibă management privat, desemnat în urma unei licitaţii internaţionale, la care ar urma să particpe firme care se ocupă cu transportul în comun. Singura promisiune pe care a făcut-o primarul a fost că nu va restrânge lista de gratuităţi.

    Totuşi, pe lângă lista oficială de persoane care circulă fără să plătească - pensionari, elevi, persoane cu handicap - ar fi interesant de aflat câte persoane mai beneficiază de gratuitate tacită, aici putând fi menţionaţi angajaţii Primăriei Timişoara, precum şi rudele celor de la RATT.

Niciun comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.