Înainte să te aprinzi prea tare, este doar o declarație a unui om cu o funcție importantă în cadrul ramurii companiei din Marea Brianie, ...
Înainte să te aprinzi prea tare, este doar o declarație a unui om cu o funcție importantă în cadrul ramurii companiei din Marea Brianie, adică o piață pe care Dacia abia ce a intrat mai devreme anul ăsta, cu modelul Duster. Acum, rămâne de văzut câtă influență are Thierry Sybord sau cât de multe știa el în momentul în care a spus ce a spus.
Dar ce a spus? „După părerea mea, o mașină sport este exact ceea ce ne trebuie”, zice el. „La fel ca Alpine-ul original, ar fi o mașină simplă, accesibilă și, mai ales, distractivă la condus - viteza nu e neapărat importantă”.
Parcă tot pitch-ul ăsta sună puțin cunoscut. Să fie din cauza clonelor Toyota GT86 și Subaru BRZ? Nici ele nu dau pe afară de putere, au (practic) două locuri și mizează mult pe plăcerea condusului. Iar până să se pună problema unei mașini sport Dacia, păreau și destul de ieftine.
Luna trecută, Renault și Caterham au anunțat un parteneriat care urmărește relansarea numelui Alpine și dezvoltarea unor alte modele sport viitoare. Chiar dacă asta este o veste bună - atât de bună, de fapt, încât îți lasă gura apă mai tare decât dacă ai vedea cum e stoarsă o lămâie - Dacia nu are cum să beneficieze de pe urma noii prietenii. Adică... ar avea cum, dar probabil că ar fi prima Dacie care să coste peste 35.000 € și prima mașină din istorie care nu ar reuși să vândă nici măcar un exemplar.
Cel mai probabil, e conștient și Thierry, această mașină sport va trebui să folosească un șasiu de Logan modificat, așa cum face, de fapt, tot restul gamei Dacia. Nouă, însă, ne zboară cumva gândul și la Renault Wind, mai exact la versiunea Gordini, și încercăm să ni-l imaginăm cu motorul TCe de 0,9 litri și 90 de cai putere și cu o masă cât mai mică. Dacă cineva poate să scoată un rezultat bun din ipoteza asta, atunci ăia în mod sigur sunt oamenii de la Renault.
Totuși, chiar dacă îl înțelegem pe Thierry, parcă nu întrevedem un succes prea mare pe piața din România pentru un asemenea model. Oamenii își cumpără Dacia pentru că vor o mașină utilă, practică, la un preț bun; sunt oameni care nu pun preț pe imagine, sau care nu-și permit mai mult și atunci nu-i mai interesează în niciun fel imaginea. Cu mașinile sport, lucrurile stau altfel. Imaginea e totul, iar o astfel de Dacie ar fi echivalentul unui Opel Calibra tunat în curte și înmnatriculat în Bulgaria. Asta nu ar împiedica-o, însă, să fie o mașină pe care să-ți dorești s-o cumperi.
Deci... Thierry Sybord președinte?
Niciun comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.