Legătura rutieră rapidă dintre Moldova şi vestul ţării este trasată deocamdată de câteva cifre pe pagina de internet a Companiei Naţionale...
Legătura rutieră rapidă dintre Moldova şi vestul ţării este trasată deocamdată de câteva cifre pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi un traseu vag pe o hartă a instituţiei publice. Deja investiţia se anunţă un record ca valoare.
Potrivit site-ului CNADNR, investiţia ar urma să coste peste 6 miliarde de euro şi ar avea o lungime de 310 kilometri.Primii paşi în demararea mega-investiţiei care ar uma să costă în jur de 20 de milioane de euro pe kilometru au fost făcuţi în 2009, când Compania a scos la licitaţie studiile de fezabilitate pentru autostrada împărţită în trei tronsoane. Mai multe despre valoarea-record a investiţiei afli AICIAutostrada Est-Vest, pusa la "dospit" pe 5 milioane de euro
Astfel, firmele Inocsa Ingenieria au preluat tronsonul Targu Neamţ-Ungheni (100 de kilometri) pentru 3,1 milioane de lei, fără TVA, Iptana, tronsonul Ditrău-Târgu Neamţ (118 kilometri) pentru 3,8 milioane de lei, fără TVA, iar Search Corporation porţiuenea dintre Ditrău-Târgu Mureş (91 kilometri), pentru 3,3 milioane de lei, fără TVA. Deşi, potrivit anunţului de licitaţie din 2009, documentaţia trebuia finalizată într-un an, oficialii Ministerului Transporturilor nu ştiu nici până astăzi cu exactitate cât va costa autostrada, iar pe site-ul ministerului apare că studiul de fezabilitate este încă în curs de realizare.Citeşte AICI declaraţiile oficialilor din 2010
"Indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi sunt în curs de elaborare, finalizaera acestora fiind estimată pentru anul 2013. În acest moment nu se poate estima o dată exactă pentru demararea procedurilor de achiziţie a lucrărilor. De asemenea valoare exactă a investiţiei va fi determinată numai după aprobarea indicatorilor tehnico-economici", au afirmat reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
Oficialii nu ştiu care va fi sursa de finanţare şi fondurile disponibile de la Guverm, pentru lucrare luându-se în calcul concesionarea. Mai mult, înainte de a porni efectiv lucrările mai este necesară şi întocmirea proiectului tehnic.
Niciun comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.